fiogf49gjkf0d
هرگاه انسانها با نيت تغيير روابط به تبادل افكار ميپردازند، يا هرگاه كه براي رسيدن به توافق به مشورت ميپردازند، در حال مذاكره هستند. هدف مذاكره نه تعريض است و نه نقض رابطه، بلكه تشكيل ترتيبي جديد و متفاوت است. ما در بخش اعظمي از روز به درجاتي درگير مذاكره هستيم و مذاكره را بايد شيوهاي مثبت در ساماندهي فرايند ارتباط به شمار آورد. نگارندۀ كتاب حاضر مهارتها و ابزارهايي را فراهم كرده تا بتوانيم به مذاكرهكنندهاي بزرگ تبديل شويم كه روابطي برنده ـ برنده، ديرپا و نيرومند به وجود ميآورد. وي در كتاب به مطالبي در زمينۀ مذاكرهكنندۀ ماهر، مهارتهاي پرسشگري و گوش دادن، زبان مذاكره، ايجاد اطمينان در مذاكره، نقش سبكهاي مذاكره، 101 راهكار براي مذاكرۀ موفق و... اشاره كرده است.